MOTOR TERMIC ADAPTIV
2 participanți
Pagina 1 din 1
MOTOR TERMIC ADAPTIV
Un MOTOR TERMIC ADAPTIV care sa realizeze variatia cilindreei si/sau raportului de compresie pt asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului. Solutiile existente, testate in conditii de laborator, asigura cresterea puterii cu cca 30% si reducerea semnificativa a consumului in conditiile in care, pe plan international, s-a putut realiza numai variatia raportului de compresie cu artificii tehnice impresionante.
O solutie romaneasca (2 brevete + o noua cerere de brevet)(9 variante) asigura atat variatia cilindreei cat si a raportului de compresie (proiecte, prototipuri virtuale) are nevoie de finantare pt brevetare internationala.
Cine sustine proiectul ?
Referinte:
youtube, levlarsan, engine with variable cylinder capacity
Referitor la proiectele mele – cele 2 mecanisme prezentate sunt variante ale aceluiasi mecanism in configuratii putin diferite:
- primul asigura numai variatia pozitiei PME, cu pastrarea PMI – asigura numai variatia cursei – ideal pentru compresoare si pompe cu debit variabil,
- al doilea asigura atat variatia PMI cat si a PME, cu conditia ca rapoartele de compresie sa fie diferite – ideal pentru motoare cu ardere interna
Mecanismele utilizeaza articulatii si elemente de reglaj clasice.
Solutiile pentru varierea raportului de compresie, cunoscute pe plan mondial, asigura variatia cursei pistonului in gama 1-5 mm, pentru a se evita dezechilibrarea dinamica a sistemului. Din aceasta cauza, toate sistemele se numesc cu raport de compresie variabil. La depasirea variatiei cursei pistonului cu peste 5 mm, apar dezechilibre dinamice majore, fapt ce a determinat sa nu se incerce solutia cilindreei variabile.
Solutiile mele sunt rezultatul a mai multor ani de cercetari proprii – cu utilizarea intuitiva a teoriei TRIZ, iar ultima cerere de brevet s-a bazat si pe studiul Concept Development of a Variable Compression Ratio Engine Using TRIZ - Hong-Wook Lee, Won Gyu Kim, Jin Woo Cho, Myung Rae Cho, Sang Hee Lee – Hyundai Kia Motor Company, precum si pe studiile relevante si brevetele internationale publicate.
In noua cerere de brevet sunt prezentate 9 variante de mecanisme ce pot asigura atat variatia raportului de compresie (raport de compresie mare pt cilindree mica si mic pt cilindree mare – conform studiilor SAAB, MIT, ALVAR, MCE), cu un echilibru dinamic satisfacator, cat si variatia cilindreei si a raportului de compresie, cu mentinerea echilibrarii dinamice a sistemului.
Mai multe variante asigura aceleasi avantaje ca si solutia MCE-5 a lui Peugeot (Brevet USA 7,013,849 – Variable cylinder capacity engine – Rabhi ), respectiv reducerea fortelor de apasare laterala a pistonului pe cilindru, prin ghidarea rectiliniara sau cvasirectiliniara a piciorului bielei, dar prin articulatii si elemente de reglaj clasice.
Noutatea solutiei propuse este gama mare de reglare a cursei pistonului si metoda de echilibrare dinamica.
Avantajele importante ale solutiei, pentru variatia cilindreei si a raportului de compresie, constau in asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului, precum si la posibilitatea folosirii combustibililor diferiti (gasoline, ethanol, hydrogen, diesel, bio-diesel si alti neinventati)
Mentionez ca am fost contactat de mai multe firme internationale din domeniul auto, care doresc sa cunoasca proiectul, dar, din cauza imposibilitatii de a-l breveta international pana acum, nu am reusit sa fac prezentarea si sa continui tratativele.
Alte proiecte :
- Motor cu ciclu dublu de combustie (brevet + perfectionare)
- Motor in 2 timpi cu supape (brevet)
- Motor cu caracteristica liniara (brevet)
O solutie romaneasca (2 brevete + o noua cerere de brevet)(9 variante) asigura atat variatia cilindreei cat si a raportului de compresie (proiecte, prototipuri virtuale) are nevoie de finantare pt brevetare internationala.
Cine sustine proiectul ?
Referinte:
youtube, levlarsan, engine with variable cylinder capacity
Referitor la proiectele mele – cele 2 mecanisme prezentate sunt variante ale aceluiasi mecanism in configuratii putin diferite:
- primul asigura numai variatia pozitiei PME, cu pastrarea PMI – asigura numai variatia cursei – ideal pentru compresoare si pompe cu debit variabil,
- al doilea asigura atat variatia PMI cat si a PME, cu conditia ca rapoartele de compresie sa fie diferite – ideal pentru motoare cu ardere interna
Mecanismele utilizeaza articulatii si elemente de reglaj clasice.
Solutiile pentru varierea raportului de compresie, cunoscute pe plan mondial, asigura variatia cursei pistonului in gama 1-5 mm, pentru a se evita dezechilibrarea dinamica a sistemului. Din aceasta cauza, toate sistemele se numesc cu raport de compresie variabil. La depasirea variatiei cursei pistonului cu peste 5 mm, apar dezechilibre dinamice majore, fapt ce a determinat sa nu se incerce solutia cilindreei variabile.
Solutiile mele sunt rezultatul a mai multor ani de cercetari proprii – cu utilizarea intuitiva a teoriei TRIZ, iar ultima cerere de brevet s-a bazat si pe studiul Concept Development of a Variable Compression Ratio Engine Using TRIZ - Hong-Wook Lee, Won Gyu Kim, Jin Woo Cho, Myung Rae Cho, Sang Hee Lee – Hyundai Kia Motor Company, precum si pe studiile relevante si brevetele internationale publicate.
In noua cerere de brevet sunt prezentate 9 variante de mecanisme ce pot asigura atat variatia raportului de compresie (raport de compresie mare pt cilindree mica si mic pt cilindree mare – conform studiilor SAAB, MIT, ALVAR, MCE), cu un echilibru dinamic satisfacator, cat si variatia cilindreei si a raportului de compresie, cu mentinerea echilibrarii dinamice a sistemului.
Mai multe variante asigura aceleasi avantaje ca si solutia MCE-5 a lui Peugeot (Brevet USA 7,013,849 – Variable cylinder capacity engine – Rabhi ), respectiv reducerea fortelor de apasare laterala a pistonului pe cilindru, prin ghidarea rectiliniara sau cvasirectiliniara a piciorului bielei, dar prin articulatii si elemente de reglaj clasice.
Noutatea solutiei propuse este gama mare de reglare a cursei pistonului si metoda de echilibrare dinamica.
Avantajele importante ale solutiei, pentru variatia cilindreei si a raportului de compresie, constau in asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului, precum si la posibilitatea folosirii combustibililor diferiti (gasoline, ethanol, hydrogen, diesel, bio-diesel si alti neinventati)
Mentionez ca am fost contactat de mai multe firme internationale din domeniul auto, care doresc sa cunoasca proiectul, dar, din cauza imposibilitatii de a-l breveta international pana acum, nu am reusit sa fac prezentarea si sa continui tratativele.
Alte proiecte :
- Motor cu ciclu dublu de combustie (brevet + perfectionare)
- Motor in 2 timpi cu supape (brevet)
- Motor cu caracteristica liniara (brevet)
Vellar- Mesaje : 2
Data de înscriere : 20/12/2012
Re: MOTOR TERMIC ADAPTIV
Bine ai venit, Vellar!
. Subiectul cercetarii tale este extrem de generos (fiind vorba de economisire de combustibil) si merita sa fie promovat. Probabil este mai dificila obtinerea finantarii proiectului. Pentru a-mi face o idee, as fi interesat sa vizionez niste desene, schite, brevetele respective. Desigur, din acelea publicate deja sau publicabile. Niste link-uri ar fi de ajutor.
. Lucrezi in continuare la dezvoltarea ideii, mai faci modificari, ai in obiectiv perfectionarea motorului?
. Subiectul cercetarii tale este extrem de generos (fiind vorba de economisire de combustibil) si merita sa fie promovat. Probabil este mai dificila obtinerea finantarii proiectului. Pentru a-mi face o idee, as fi interesat sa vizionez niste desene, schite, brevetele respective. Desigur, din acelea publicate deja sau publicabile. Niste link-uri ar fi de ajutor.
. Lucrezi in continuare la dezvoltarea ideii, mai faci modificari, ai in obiectiv perfectionarea motorului?
Ultima editare efectuata de catre mm in Vin Dec 28, 2012 8:28 pm, editata de 1 ori
mm- Mesaje : 211
Data de înscriere : 12/01/2011
Re: MOTOR TERMIC ADAPTIV
Inca nu pot posta linkuri din cauza vechimii ....
Vellar- Mesaje : 2
Data de înscriere : 20/12/2012
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum