Randament ridicat, surse alternative de energie, etc.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Randament ridicat, surse alternative de energie, etc.

Mesaj  meteor la data de Sam Iul 11, 2015 11:01 pm

Eu asa si nu m-am mai lamurit la un lucru cu toate ca l-am inceput cindva dar din zapaceala a ramas uitat.

Eu cred caci se poate scoate mai multa(mult mai multa) energie din un motor ca la motorul Stirling.

Sa ne uitam  de la inceput ce se petrece:
1. avem un oarecare combustibil care la arderea da rezultat o sursa de caldura (sau frig, sau mai corect -energie). La aprinderea combustibilului se obtine o temperatura mare (sursa calda) si un lucru mecanic (vorbesc despre ce se intimpla in cilindru la motoarele cu ardere interna, in fine nu e mare importanta la ce vreau sa spun mai departe).
2. Motorul Stirling  "incalzeste" un volum rece, caldura se ia de la sursa calda, volumul rece de la sursa rece.In rezultat avem o implozie din care si se scoate energia.
Si atit?!
Rezultatul contopirii volumului de caldura cu cel de frig vom avea un volum de ceva cu o temperatura mai ridicata ca sursa rece, asa e doar?!
Acest volum poate fi considerat ca fiind sursa calda (volumul de aer sau ce agent este) sursa rece raminind aceeasi (adeseaori mediul inconjurator)
Acum repetam cele de mai sus (noua sursa calda eu ii mai spun sursa semicalda) "incalzim" volumul rece cu sursa semicalda, obtinem o implozie iaras capatam lucru mecanic (energie) si iarasi avem un volum cu o temperatura mai ridicata ca cea a sursei reci(sursa semi-semi-calda).
Asa se poate continua pina cind diferentele de temperatura dintre sursa semi-semi-..-calda si sursa rece vor fi asa de mica ca nu pot depasi suma perderilor la functionarea motorului (fortele de frecare,..)

Ideea e caci atunci cind diferenta de temperatura dintre sursa principala (prima) de caldura si rece este foarte mare ceea ce spun eu ar deveni tot mai vizibil si clar pronuntat, pina sa ajungem ca energia investita la pierderi sa se egaleze cu energia obtinuta la incalzirea volumului rece e cale luunga deci se poate culege multa energie.
Ceea ce zic e cam babeste spus ca o progresie geometrica analog(nu e nimic verificat daca ecuatia in realitate asa forma are, pur si simplu sa va faceti o imaginatie) ceva de tipul:
Etotala=E1+(1/z)E1+(1/z2)E1+(1/z3)E1+...+(1/zn)E1
n- se determina in dependenta de perderile pe care le produce motorul , iar cine e z (la fiecare ciclu nou, mai corect trebuia z1, z2,..) depinde de : de cite ori e mai mica energia obtinuta la urmatorul ciclu, E-energie.
La atomocentrale de exemplu ar merge bine povestea mea.

Eu cred caci unele impedimente in functionarea ca ciasul a motorului constau in aceea caci trebue gasita o asa metoda ca racirea volumului cald sa se petreaca in un timp cit posibil mai scurt  ordenul fractiunilor de secunda (nimeni nu vrea doar ca motorul sa fie lenes si sa asteptam mult timp racirea la fiecare ciclu).
O cale vad simpla sa contopim aceste gaze cu temperaturi diferite.

Din punct de vedere termodinamic asa motor cred ca va fi  de tip deschis (dar nu stiu la moment se poate inca multe de mesterit ).


Ultima editare efectuata de catre meteor in Dum Iul 12, 2015 11:29 pm, editata de 1 ori (Motiv : Am modificat si completat unele erori mecanice)

meteor

Mesaje : 40
Data de inscriere : 11/04/2015

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Randament ridicat, surse alternative de energie, etc.

Mesaj  mm la data de Lun Iul 13, 2015 9:29 pm

.  Foarte interesant acest subiect, al motoarelor Stirling. Nu m-am ocupat niciodata de motoare (decat de piese de motoare) si nici vorba de Stirling. Acuma am citit pe internet, m-am documentat un pic si cred ca doar niste ingineri de motoare bine pregatiti ar putea sa-si dea cu parerea la modul profesionist. Spun acest lucru deoarece olandezii au lucrat ani buni la aceste motoare, alfa, beta, gama, au avut de rezolvat dependentze multiple, respectiv sunt tendinte contradictorii in motorul acesta, deci mai multe functii matematice descriu mult mai multe fenomene decat in cazul motoarelor cu ardere interna clasice.
.  Eu am retinut ca pentru un randament mai ridicat e nevoie ca diferenta de temperatura dintre cele doua surse (calda si rece) sa fie cat mai mare. In cazul propus de tine, cu seria geometrica de functionare, acea diferenta de temperatura scade la fiecare pas din serie. Deci randamentul de asemenea. In principiu, ideea ta poate fi viabila pentru ca motorul Stirling poate functiona (teoretic, cred eu) la orice diferenta de temperatura, asa scrie pe wiki, asa zic si eu. De la teorie la practica e o diferenta cam mare de multe ori.
.  Extrem de util si chiar performant (in anumite domenii) este acest motor si aceasta informatie nu am stiut-o.

mm

Mesaje : 157
Data de inscriere : 12/01/2011

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Randament ridicat, surse alternative de energie, etc.

Mesaj  meteor la data de Lun Iul 13, 2015 10:24 pm

mm a scris:.  Foarte interesant acest subiect, al motoarelor Stirling. Nu m-am ocupat niciodata de motoare (decat de piese de motoare) si nici vorba de Stirling. Acuma am citit pe internet, m-am documentat un pic si cred ca doar niste ingineri de motoare bine pregatiti ar putea sa-si dea cu parerea la modul profesionist. Spun acest lucru deoarece olandezii au lucrat ani buni la aceste motoare, alfa, beta, gama, au avut de rezolvat dependentze multiple, respectiv sunt tendinte contradictorii in motorul acesta, deci mai multe functii matematice descriu mult mai multe fenomene decat in cazul motoarelor cu ardere interna clasice.
.  Eu am retinut ca pentru un randament mai ridicat e nevoie ca diferenta de temperatura dintre cele doua surse (calda si rece) sa fie cat mai mare. In cazul propus de tine, cu seria geometrica de functionare, acea diferenta de temperatura scade la fiecare pas din serie. Deci randamentul de asemenea. In principiu, ideea ta poate fi viabila pentru ca motorul Stirling poate functiona (teoretic, cred eu) la orice diferenta de temperatura, asa scrie pe wiki, asa zic si eu. De la teorie la practica e o diferenta cam mare de multe ori.
.  Extrem de util si chiar performant (in anumite domenii) este acest motor si aceasta informatie nu am stiut-o.
Nu domnu @mm, eu nu cred caci diferenta de temperatura dintre (prima) sursa calda si sursa rece determina randamentul motorului.

La smecheria cu "Lucrul consumat" eu drept sa spun nu prea am aprofundat complet acea notiune, dar nu ma (ne) implicam profund ca nu vad necesitatea.

Pe wiki se spune ca acest motor Stirling este: Motorul cu cel mai mare randament posibil.

Peste o perioada cind voi avea timp voi desena niste machete sa arat imaginativ cum ar decurge functionarea motorului propus de mine.

Nu is deacord cu ce au scris pe wiki (sau poate tu nu ai fost putin atent), eu zic anume ca nu poate motorul Stirling (sau altul) sa functioneze la orice diferenta de temperatura, poate doar in cazul cind energia intre diferentele de temperatura depaseste suma totala a perderilor(forta de frecare, caldura riziduala, etc.) la functionarea motorului

Inca un lucru ce cred ca e important (mai ales pentru cel putin triburile din Balcani..). In perioadele reci ale anului omenirea atunci chind se incalzeste (apa la dus, la spalat, calorifere,etc.) nu se gindeste caci inainte de a se incalzi se poate scoate multa energie.
O soba cu lemne, carbune, turba,.. un cazan cu gaz, ... dupa ce arde substanta momentant trebue sa se stringa energia ei si apoi sa se dea caldura , adica vorbesc de motorul meu din aceste subiecte.. (se poate de aplicat chiar si cel Stirling), dar cui ii trebue asemenea smecherii daca repet de ceva ani de zile degeaba.. Smile

Despre domnul @mm.
Dumnealui din chite a spus si el cindva nu se simte perfect ultimul timp + are o virsta mai inaintata ca multi din noi restul.
Deaceea eu personal nu ii cer nimic doar sa isi expue parerea cind doreste, nu il impun la studii grele sa mai si astept raspunsuri grele, totul la dorinta sa.

meteor

Mesaje : 40
Data de inscriere : 11/04/2015

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Randament ridicat, surse alternative de energie, etc.

Mesaj  meteor la data de Lun Aug 03, 2015 11:38 am

Nu cred ca e ceva greu in a intelege ce vreau eu sa spun, da posibil ca eu cam nimic nu am studiat din termodinamica mai amanuntit ca sa spun ca am venit cu ceva nou. Daca trece cu parerea vreun profesionist din termodinamica cred ca ar fi bine.
Totul e descris in imagine, am incercat sa fac sa fie cit mai clar.


meteor

Mesaje : 40
Data de inscriere : 11/04/2015

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Randament ridicat, surse alternative de energie, etc.

Mesaj  meteor la data de Mar Aug 04, 2015 9:32 pm

Adica mai pe scurt asa: Dupa arderea combustibilului, daca practic toata caldura sa a fost pusa in aplicare (intii explozie, apoi racire implozie) pina cind temperatura si presiunea deja devine apropiata cu cea a sursei reci  , atunci se poate spune ca noi am scos energia la maxim.

In multe filmulete cu motorul Stirling eu am vazut cum sta ventilator (radiator) catre o anumita parte a motorului (fiind un fel de contanct cu sursa rece, fiind o camera de racire).
Dar aceste "ventilatoare" absorb o anumita cantitate de caldura (schimb de caldura) si in rezultat ceea ce "arunca"  ventilatoarele aste tot un gaz cu o anumita temperatura ridicata. Asta si e vrajeala.

sau eu ceva posibil nu am priceput bine si nu e nimic nou?!

meteor

Mesaje : 40
Data de inscriere : 11/04/2015

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Randament ridicat, surse alternative de energie, etc.

Mesaj  mm la data de Mier Aug 05, 2015 3:21 am

.  Eu am inteles ce ai vrut sa spui, de la inceput. Schemele ajuta la o mai rapida intelegere. Nu cred ca vreun specialist in termodinamica va trece pe aici si va discuta acest subiect.

.  Inginerii olandezi nu au reinventat motorul Stirling, ei doar au profitat de progresele tehnologice si de noile materiale ce au aparut de la inventatorul Stirling pana in prezent. Deci, au profitat doar de progresele tehnicii din alte domenii decat motoarele. In aceeasi idee, consider si eu ca in principiu (de aceea ii spune primul principiu) orice cantitate de caldura existenta intr-un volum de fluid (in plus fata de mediu) poate fi exploatata. Problema este cum? Abia acum intervin posibilitatile tehnice oferite de solutia de extragere a caldurii, adoptata prin proiect, si se pot face calculele pierderilor (pierderi care mai intai se masoara pe un model functional) ce apar prin frecare sau termice sau de alta natura. Si conform cu acestea rezulta fezabilitatea metodei /proiectului, randament, si multe alte aspecte ce apar. Deci este necesar un laborator sau macar un proiectant si un executant.

.  In privinta energiei reziduale ce ramane dupa un ciclu de functionare al unui motor (si pe care tu vrei sa o extragi, reciclezi), si-au batut capul deja multi inaintea noastra, si din gazele de esapament se extrage energia cinetica prin turbine atasate motoarelor (si randamentul poate creste cu pana la 30%) iar pentru extragerea energiei termice din aceleasi gaze de esapament se folosesc (din cate stiu eu) tot felul de metode, probabil schimbatoare de caldura mai toate, prin care aerul rece ce intra in cilindru este mai intai incalzit cu ajutorul gazelor de esapament, ceea ce duce la cresterea randamentului arderii.
.  Eu am lucrat odata la niste turbosuflante de motor, turbine in limbaj obisnuit, atasate la niste motoare diesel mari (2000 CP), proiectate de Brown Boveri (acum ABB, a fuzionat cu ASEA) si executate la Brasov. In timpul masuratorilor pe care le-am facut am constatat ca aceste turbosuflante (care puteau creste randamentul/puterea cu vreo 30%, prin recuperarea energiei cinetice a gazelor) nu faceau acest lucru intocmai. Problema era ca in loc sa aiba turatia de 27.000 rot/min, ele aveau doar 17.000 rot/min. Ceea ce inseamna ca nu dadeau randamentul proiectat. Problema era, dupa cate am estimat eu, la frecarea in rulmentii turbosuflantei (si nu numai). Intrucat eu chiar de rulmentii aceia ma ocupam, am gandit (si am si realizat fizic) niste rulmenti mai speciali (ei erau deja speciali) care sa aiba o frecare mai redusa. Dar in afara de mine nu prea era nimeni interesat si a trebuit sa o las balta. Dupa calculele mele, chiar si numai cu o imbunatatire cu 1%, se puteau obtine economii (de combustibil in final) de ordinul a 40.000$ in 24 de ore (la toate motoarele aflate in functiune). Evident, as fi putut micsora frecarea din rulmenti cu mult peste 1%.
.  Am dat exemplul acesta doar ca sa vezi ca in viata reala sunt f. multi factori de luat in considerare, inclusiv factorul uman, nu numai factorii tehnici.

.  Prin urmare, ca sa faci munca de cercetare, nu este suficient sa ai niste idei ci trebuie sa le si realizezi in forma tehnica, deci ai nevoie de proiectare si executie model functional, trebuie sa faci apoi masuratori (destul de complicate uneori) si chiar s-o iei de la capat daca "nu-ti iese". Da, intr-un asemenea cadru organizat poti sa ai idei, chiar trebuie sa le ai, si sa le verifici experimental. De aceea este aproape imposibil sa faci cercetare de unul singur, acasa in apartament. Ca nu ai forta tehnologica necesara.

mm

Mesaje : 157
Data de inscriere : 12/01/2011

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Randament ridicat, surse alternative de energie, etc.

Mesaj  Continut sponsorizat Astazi la 3:35 pm


Continut sponsorizat


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum