Idei ce ar putea fi realizate

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  meteor la data de Mar Mai 26, 2015 12:16 pm

Idei realizabile in viitorul apropiat..


Principalul termen ce defineste masina inteligenta artificiala (in realitate strict definita nu exista asa ceva.. caci toate nu fac nimic pina nu le vine o comanda din exterior [comanda putin fi si o anumit cauza-efect] ) este acela caci masina inteligenta are capacitatea de a se reautoprograma in anumite conditii (cind invata elemente noi, cind greseste cu ceva, etc.), altfel spus masina e capabila sa
e v o l u t i o n e z e. Strict vorbind diferenta mare intre calculatorul actual si lopata nu este, iata intre noua masina si aceste masini da diferenta este.
Am mai spus caci in scurt timp (trebuia de mult) trebue sa apare "limbaje" de programare foarte avansate, asa de avansate. Avansate in aceea caci omul e capabil sa dea comanda masinii in limbajul cu care el este bine acomodat (text, gest, vocal,..), la fel masina avind la baza programe foarte puternice care sa poate sa rezolve probleme mult mai complicate, ce implica logica si originalitate.
Masinile pot cu mult sa intreaca omul deoarece ele gindesc mai repede, au memorie mai mare, au initati de intrare a informatiei mai bune, etc.



Masini de transport
In loc sa incurajeze cercetarea in conditiile in care e tara, multi cred ca o blocheaza. E drept ca cercetarea trebue sa nu fie si ea iesita din limitele unuei ratiuni sanatoase, adica nu sa negi asa pur si simplu din cauza ca tie nu iti place si nu vrei sa demonstrezi ceea ce zici.

Drumurile, is o pacoste pentru mocirlele noastre. Eu am mai spus caci iesirea din criza economica a mocirlelor prin construcie/reparatii de drumuri nu va schimba absolut cu nimic spre pozitiv, doar spre negativ va duce tara. se va mari gaura in cazna cu bani a tarii, vor creste datoriile, va creste procentul, etc. tara nu va mai fi tara. Am avut ocazia sa trec vreo 3 ori pe autostrada Constanta-Bucuresti, poate ora, poate ziua nu a fost potrivita, insa am observat caci autostrada e cam pustie atit de masini mari cit si mici. Nu a fost pentru mine nimic uimitor. Pai cum sa circule cineva a prost pe acea autostrada daca nu are ce duce, tara nu produce cam nimic, totii stau ca zobii si traiesc de azi pe mine, mergind pe drum nu intelegi e mort sau viu satucul cutare. Si sunt oameni care inteleg bine asa ceva. Ei ma rog, eu is mic.

Pentru un stat sanatos cu oameni destepti care detin functiile chee, a ridica tara din mocirla prin creeare de centre, laboratoare cit mai multe de cercetare (cercetatorii nu sa fie platiti aiurea, ci pentru rezultate) un posibil avantaj de progresare a tarii (cum am mai spus nu imediat implementat, ci atunci numai cind tara ceva va mai incepe sa prospere) este de a schimba radical conceptul de transport pe drumuri.
Drumurile acutale au problemi mari : permament se strica; se trica rapid; sunt foarte scumpe -> ca urmare o dauna mare cetatenilor provoaca caci se strica masinile, accidente, timp perdut aiurea, etc.
Nu am idee citi cercetatori [de creare de materiale pentru drumuri, rezistenta drumurilor, etc. ] (spre exemplu) sunt azi in Romania, dar pun pariu caci aia care sunt cu salariile lor v-au mincat si pisat banii celor care platesc impozite. Daca sunt asa oameni- rusine. Daca nu sunt- tot rusine caci ce face institutul de cercetare?!

O idee (poate nu deloc noua)- alternativa de concurare cu constructorii-banditii de drumuri, este acela de a nu mai investi bani in sosele scumbe, betonuri, etc.
Masini pe penrne de aer. Ele au unele neajunsuri azi, dar se poate cerceta si rezolva problemele, dar cine nene?! Cine?!
De exemplu un neajuns ar fi caci ele la pornire si oprire consuma foarte mult combustibil, o posibila solutie ar fi ca masina sa fie hibrida. La start masina sa mearga pe roti (forta ce vine la roti sa fie prin presiune de aer), dupa ce masina capata viteza necesara (presupun cam 100-150 km/h) masina se schimba in regim de zbor aplicind efectul de ecranare.
Se mai spune caci asa masini sunt mai greu de stapinit, nu vad personal mairi probleme in aceasta, se poate rezolva.
Alt neavantaj este caci consuma mai mult combustibil fata de masina simpla cu care noi azi mergem.
Avantaj:1. Va veti deplasa de la o destinatie la alta cu viteze foarte mari incepind cu 200 km/h [presupun pina la vreo 600km/h].2. Nu veti fi asa de zdruncinati pe aceleasi drumuri care mergeti asa cum azi se faci in mocirlele noastre.3. O oarecare platforma de drumuri drepte totusi e nevoe pentru viteze mari, dar atentie aici nu necesita drumuri extrem de drepte. gaurile care sunt azi la noi in mocirlele de drumuri sa se repare cu mortar cel mai ieften care este (odata pus pe el nu se va mai calca practic niciodata, deci sansele de a se distruge sunt mici).
Avantajul de viteze foarte mari 300-600 km/h este un lucru foarte important. Se se plice la inceput cel putin pentru transportul de pasageri.
Trebuie:1. Gasite de surse de energie ieftene si ecologice sau sa se mareasca randamentul motorului 2. Siguranta(ma refer mai ales din punct de vedere aerodinamic) de sporit 3. De gasit material de constructie a drumurilor (cred caci drumurile trebuie sa aiba o forma anumita pentru asa tip de transport, ceva presupun ca forma unei covate) cit mai ieften, sa dea garantie minim pe 50 ani caci reparatii nu se vor face.
Citi cercetatori romani (spre exemplu) azi lucreaza la asa ceva ? !

Marirea sigurantei in circulatia transporturilor cred ca se poate face simplu prin creare de programe+ adaugare unor jucarii in masina+ posibilitatea de a transmite informatia intre masini. De exemplu daca masina e capabila sa isi stiie toate gabaritele ei, proprietatile de frinare, virare,.. e capabila de a scana si percepe in juril ei (scanarea cred ca e mai buna prin sonar decit radar), atunci sanse de a se petrece un accident mic sau mare sunt infim de reduse (eu nici nu as intelege cum, doar ceva de genul: cade un copac, meteorit, etc. doar asa).
de exemplu masina cind merge permament sa scaneze toata informatia din jurul ei. Atunci cind soferul incearca sa vireze, calculatorul calculeaza daca traectoria presupusa nu se va ciocni cu obstacolul. Sau accidentele in lant, daca masinele pot comunica intre ele, efectul indata se poate opri sau face ca sa aiba consecinte cit mai minime. Nu e nimic greu si nu e mare lucru, trebue sa se cerceteze si progreseze, dar cine?!
De asa ceva daca corect am inteles s-a ocupat (poate se mai ocupa) Ionut Bodistean, un liceean care a luat un loc important la un concurs de programare. Principalul avantaj cum am inteles este ca a gasit procedee de contructii a smecheriilor la un pret redus. Nu stiu ce este sau ce va fi, posibil in tara nimic normal (nici o perspectiva) sa nu vada, apoi sa plece in SUA, acolo sa produca tehnologia, apoi bastinasii fie sa cumpere (cazna tarii nici un venit sa nu aiba) fie sa ne dea SUA gratis ca la saracanosi tehnologia pentru "tari saracanoase". Povestea e veche.. Nu cred ca e devina SUA, ci unii magarusi de la conduceri.

meteor

Mesaje : 40
Data de inscriere : 11/04/2015

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  mm la data de Mar Mai 26, 2015 9:53 pm

.  @meteor, ai dreptate in multe din cele ce le-ai zis mai sus. Constat ca ai si "stofa" de cercetator, deductie din ideile (noi) pe care le produci cu propria ta minte. Aceste idei sunt un semn de identificare, ca sa zic asa, a talentului (de cercetator). Parerea mea.

.  Treaba asta cu IA (AI), inteligenta artificiala, a fost analizata si de altii si s-a ajuns la aceeasi concluzie: ca ea poate "bate" inteligenta umana. Ba chiar, unii sustin ca lumea aceasta din care facem parte este creata/ produsa/ si condusa de o asemenea inteligenta. Nu sunt pregatit sa am o parere proprie in acest sens.

.  In privinta transportului, desigur ca s-a facut un pas urias de la transportul in caruta (pe care l-am experimentat si eu in tinerete) la transportul in automobilul propriu pe sosele asfaltate din ziua de azi. Evident este ca aceasta evolutie nu se termina aici si va continua in sensul cresterii vitezei, in sensul perfectionarii soselelor (inclusiv cu covor de plastic sau ceramic sau metalic sau electromagnetic, etc., in locul covorului asfaltic actual). Eu cred ca soselele vor dispare dat fiind ca masinile de zbor personale (de tip ozn sau de alte tipuri) pana la urma vor intra in "dotarea" tuturor.

.  Budisteanu a declarat in repetate randuri ca nu intentioneaza sa lucreze in USA ci vrea sa ramana in tara lui. Ma bucur ca stii de masina fara sofer echipata de el. Evident ca pe aceleasi principii se pot evita nu numai bordurile ci si celelalte masini din trafic.

.  In privinta cercetatorilor romani care zici tu ca ar trebui sa se ocupe de una-alta, ei ar exista daca ar fi si niste institute de cercetare stiintifica/tehnica in care ei-cercetatorii sa-si desfasoare activitatea, dar, dupa cum stii, institutele de cercetare din Romania (acelea infiintate de Ceausescu) au fost desfiintate.
.


Ultima editare efectuata de catre mm in Lun Iul 27, 2015 10:05 pm, editata de 1 ori

mm

Mesaje : 157
Data de inscriere : 12/01/2011

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  meteor la data de Mar Mai 26, 2015 11:03 pm

Da idee buna pentru ecranoplane drumul sa fie din plastic sau de ce nu cauciuc (subtire) ca material de exemplu fiind pneurile rele de la masini, aceasta doar e o parere pur si simplu.

Apropo de drumuri. Se spune ca Hitler(a avut si unele intentii pozitive) ca sa ridice tara avea nevoe de drumuri bune. In timpurile celea si in acele conditii tara nu si-a permis sa ia leger datorii de la banca mondiala, caci nemtii mai au creer in cap si stiu ca nu e buna datoria. El a ordonat/rugat sa iasa toti cetatenii la munca pentru constructia drumurilor (fara sa astepte salarii sau bere). Nu stiu cit a durat, ce a fost, insa principalele artere s-au facut.

Morala e aceea, caci daca s-ar putea de construit cu forte proprii si material propriu fara ca tara sa dea faliment atunci inainte, in cazul intrarilor in datorii, atunci trebue de mai gindit ce e mai important de facut.
Azi marea problema ar fi cine ar avea obraz sa iasa in drum la munca Embarassed , daca purtam haine de top, mobile de ultim model si bericica in mina Smile

Asa de o vorba , mai zic si eu..

meteor

Mesaje : 40
Data de inscriere : 11/04/2015

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  meteor la data de Joi Iun 11, 2015 12:26 am

Pacalicii care vin(tind) pe la guvernari adesea vin cu niste pacaleli(promisiuni in campania electorala) de 2 bani care indata pot fi demascate cit de stupide sunt.

De exemplu prostimea des se prinde la asa timpenii: vom ridica salariile; vom repara drumurile; vom face curatenie in jur; vom construi scoli, spitale,..

Prostimea, canditatii, conducerea, .. totii trebue sa inteleaga un lucru simplu caci un stat (contemporan) este un sistem mare. Sistemul este format din lant cu o multime de inele si lanturi. Daca in sistem se repara ceva nu inseamna ca intreg sistemul se repara.
De exemplu daca vor ridica salariile(minciuni desigur) atuncii ei fie tiparesc bancnote mai mult decit trebue, fie iau din alta parte acolo raminind un gol care pe viitor va face alte probleme.

Asa e si cu reparatia drumurilor. Ei nu gindesc cind fac ceva.

meteor

Mesaje : 40
Data de inscriere : 11/04/2015

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  mm la data de Mar Iul 21, 2015 12:16 pm

. Credeam ca avem si noi niste idei interesante/noi cu privire la materialul drumurilor. Dar m-am inselat, sosele din plastic reciclat sunt deja in executie. Link:
http://www.auto-bild.ro/stiri/drumurile-din-plastic-reciclat-devin-realitate-73278.html

. Ideea ta cu reciclarea anvelopelor incorporate in covor carosabil cred ca e la fel de buna ca si plasticul. Macar pistele pentru biciclisti sau trotuarele ar putea fi pentru inceput experimentate. Mirosul cauciucului incalzit de soare ar putea fi un impediment insa cred ca chimistii ar avea solutii si pentru asta. De fapt, cred ca majoritatea cauciucurilor se fac la ora actuala din polimeri (plastic si el).

mm

Mesaje : 157
Data de inscriere : 12/01/2011

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  meteor la data de Mar Iul 28, 2015 9:13 am

* Despre drumuri asa eu cred.
E mult de vorbit, problema e ca nu vom rezolva nimic.
Crearea de drumuri ideale necesita calcularea catorva aspecte foarte importante:
- Relieful pe care se construeste drumul (daca e admisibil);
- Ce tonaj pe axe maxim se va circula, cu ce viteza, cu ce roti (ce duritate vor avea);
- Ce material trebue sa fie ca sa suporte tonajul maxim admisibil pe axe, viteza, duritatea rotilor, la anumite temperaturi minime/ maxime extreme;
- Ce materiale are la dispozitie tara ce vrea sa faca drumuri materiale ce se afla in cantitati mari si cit mai ieftin posibil.
- Sa se faca probe in zeci de laboratoare mii de experimente si masurari incepind de la modele teoretice sau de laborator pina la modele reale.
- Sa se gaseasca materialul ideal si felul de construire a drumului.

Daca privim autostrada Bucuresti - Constanta vom vedea ca la inceput (Bucuresti) autostrada e de râsul câinilor, apoi calea- valea. Eu nu stiu care e istoria acestei autostrazi, dar se observa ca pe bucati de drum diferite calitatea difera. Aceasta presupune ca pe o parte de drum au lucrat niste hoti, pe cealalta alti hoti dar putin mai cinstiti. De aici mai vreau sa spun (caci mai e un punct):
- Depinde ce hoti se apuca de construit drumul. Trebue cautati hoti mai cinstiti (licitatii, audituri, fel de fel de prostii capitaliste asa cum se face la capitalisti), dar cel mai bine ar fi sa nu se promoveze hoti (adica sa câstige licitatia cine accepta ca daca drumul nu va fi de calitatea promisa sa i se tae ceva.. Smile ).


*  In multe sate din MD datorita demagogiei si hotiei asa s-au facut drumurile si satele ca multe drumuri principale se afla la câtiva metri de casele oamenilor. In deosebi din cauza gropilor mari, casele acestor oameni sunt rupte -fisurate in bucati din cauza vibratiilor produse la orice minuta/ora de camioane.

Azi sa mute satele sau soselele e dificil dar si nu va avea cine cel putin in viitorul apropiat..

O posibila solutie cred ca ar fi ca incepind de la gardul din drum sa se sape un sant adinc de macar 1,5 metri (gros poate de vreo 10 cm, dar cu citeva sloiuri cauciuc/ aer/cauciuc/..) sub forma de semicerc cu partea bombata inspre drum. in acest sant sa se puna acest cauciuc fiind un fel de perete de inghitire a undelor seismice. Vor fi ceva celtueli, insa nu asa de mari ca acelea cu schimbarea locului de trai sau a drumului + nu va crea practic deloc incomoditati. [Nota Admin: solutia este fie proiectarea unui traseu de autostrada pe langa sate/localitati, fie lasarea a 10 m de o parte si de alta de la sosea pana la casele locuitorilor (30 m latime pentru o sosea), si aceste solutii se vad aplicate pe ici pe colo deja.

Trebue laboratoare cu oameni care sa cerceteze fenomenul in detalii intii la dimensiuni micro (de laborator), apoi macro (in realitate), teste cu zeci de variante cu mii de incercari, unde neajunsuri acolo sa se pefectioneze in final sa faca materialul in productie in serie.
Aceasta doar e o ipoteza


*  Dispozitiv antiinec.

. Deseori salvamarii de pe plajele marilor, iazurilor stau tolaniti la soare, mare treaba nici nu fac ca de se ineaca cineva la chitiva metri el poate nici sa nu observe sau sa vada. Sau copii, oamenii parintilor cind pleaca la scaldat ei nu sunt sub nici o supraveghere, fiind deci supusi unui risc imens.
Cel putin la noi in tara mii de copii si maturi s-au inecat in iazuri la scaldat (uneori iarna la pescuit). Este o cifra groaznica spun serioas, dupa accidentele auto , inecurile in ape mi se pare ca iau locul II.
Solutia.
. Sa se faca un dispozitiv care sa se puna pe mina (ca un fel de ceas). Acesta fie are sensori care percep ca dispozitivul e in apa sau dispozitivul e afara (o metoda cred ca se poate ca sensorul sa priceapa asa fenomen pe baza ca aceste medii permament aproape au temperaturi diferite, foarte rar si pe putin timp se intimpla temperaturile ca sunt = si, in asa caz nu stiu cum sa se procedeze).
Daca dispozitivul se afla fara intrerupere pe un anumit interval de timp (acest inerval de timp fiind timpul pina cind un om obisnuit isi poate mentine respiratia, acesta mai fiind diferit la copii si maturi, ca doar copiii sunt mai sensibili) in apa acesta imedia transmite semnal la salvamar, parinti, etc, depinde cum e dorit sa fie, dar inainte de transmitere dind un semnal de intrebare stapinului daca e totul ok, daca se confirma prin o simpla scoatere a minii pe o secunda din apa (mediul umed) sau o apasare a butonului de exemplu, atunci posibila noua alarma se dezbate automat.
Sau se poate ca dispozitivul sa masoare permament pulsul stapinului, in cazul cind pulsul incetineste sau dispare imediat se transmite semnal de alerta, ca cineva posibil se ineaca, la salvamar sau parinte sau coleg (acesta cred ca e mai bun pentru profesionisti).
Iata asa s-ar putea face progres cu inventii mici.
Dar ce vreodata in Africa noastra s-au apreciat/sustinut cercetarile, inventiiile vreodata?!
Trebue sa asteptam sa ne dea altiii minte, minte.

meteor

Mesaje : 40
Data de inscriere : 11/04/2015

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  mm la data de Mar Iul 28, 2015 11:56 pm

.  Foarte buna aceasta idee - cu bratara de mana antiinec!! Este perfect realizabila. Cine se apuca sa o realizeze, buni bani ar putea castiga. Ai dreptate cu innecurile - si in familia mea a avut loc un asemenea eveniment, o sora mai mica a mamei mele s-a innecat in apa morii (bunicilor mei). Personal, resimt acest tragic eveniment desi era pe la 1930. Chiar si eu era sa ma innec in vreo doua randuri. Motiv pentru care am invatat sa innot si i-am invatat si pe copiii mei sa innoate. Frecventa innecurilor este extrem de mare dar nu se publica deloc, la modul centralizat, tehnic, oficial si public.

.  In ceea ce-i priveste pe hotii care lucreaza la autostrazile noastre, ca si cetateni "individuali" n-avem ce face. Ai dreptate, au defecte inca din start soselele astea. Dupa ce au aparut fisurile pe mijlocul autostrazilor, cu bani multi construite, de-abia atunci au fost recunoscute greselile tuturor celor implicati, dupa cum ziceau unii la TV deunazi. Ca si biet cetatean, chiar ma depaseste cu totul aceasta problema. Solutia, dupa mine, ar fi ca si constructorii auto sa prevada cate o pereche de aripi masinilor lor. Sau sa le puna niste magneti autoportanti iar drumurile sa contina in stratul lor de rulare electro-magnetii respectivi, evitandu-se in acest fel contactul direct cu soseaua. Cred ca in preturile pe km de sosea ce se practica acum ar incapea si magnetii astia.

mm

Mesaje : 157
Data de inscriere : 12/01/2011

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  meteor la data de Dum Oct 11, 2015 10:38 pm

Bratara antiinec am auzit ca ar fi azi deja e ca un fel de airbag, apasa pe buton si se deschide perna cu aer, ideea e mai buna chiar, doar ca nu mii clar de unde ar lua aer sub apa?! Dar sa duci cu tine permament un rezervor cu aer cit de mic si usor nu ar fi creaza oricum probleme

meteor

Mesaje : 40
Data de inscriere : 11/04/2015

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  mm la data de Mar Oct 13, 2015 1:11 am

. "Aerul" din airbag este un gaz ce rezulta din explozia unei mici incarcaturi de pulbere. Evident, cantitatea pulberii explozive trebuie sa se afle in campul de toleranta calculat de proiectant. Subansamblul respectiv este realizat pe masini automate, inclusiv dozajul pulberii.

mm

Mesaje : 157
Data de inscriere : 12/01/2011

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Idei ce ar putea fi realizate

Mesaj  Continut sponsorizat Astazi la 3:35 pm


Continut sponsorizat


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum